Тема: Практичне заняття. Як у Стародавньому Китаї розвивались наукові знання, писемність та освіта

Мета: навчити учнів самостійно вирішувати проблемно-пізнавальні завдання, публічно представляти результати індивідуальної та колективної творчої діяльності; Формувати та розвивати в учнів дослідницькі уміння, навички пошуково - дослідницької роботи (виявлення проблем, збір інформації), спостережливість, уміння висувати гіпотези, узагальнювати, розвивати аналітичне мислення; сприяти підвищенню особистої впевненості у кожного учасника проекту. Забезпечити механізм розвитку критичного мислення дітей, уміння шукати шляхи вирішення проблеми. Виховувати почуття любові до історії.

Обладнання: підручник

Тип уроку: урок практичного застосування знань, навичок і умінь.

Очікувані результати

Після цього уроку учні зможуть:

  • застосовувати та пояснювати на прикладах поняття: «конфуціанство»;

  • характеризувати релігійні погляди і культурні здобутки мешканців давнього Китаю;

  • оцінювати внесок Китаю у світову культуру.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Повідомлення теми та мети уроку.

II. Актуалізація опорних знань учнів.

Вчитель на дошці пише криптограми, учні відгадують і пояснюють значення відгаданого слова.

20,11,4,21 (Тигр);

8,3,25,21,1,23(Євфрат);

26,24,1,18,26,7(Хуанхе);

20,12,6,18,7,2,7,22,18,1(Піднебесна);

25,1,21,25,19,21(фарфор);

12,8,21,19,4,21,12,25,11(ієрогліфи); 15,19,18,25,24,27,12,1,18,22,23,3,19(конфуціанство);

17,24,17,12,33(мумія);

23,24,23,1,18,27,1,17,19,18(Тутанхамон); 20,11,22,7,17,18,12,22,23,31(писемність);

3,1,21,18,11(варни);

2,24,6,6,11,10,17(буддизм)

ІІI. Мотивація навчальної діяльності

Ваш підручник надрукований на папері. І папір, і найдавніший спосіб друкарства тисячі років тому були винайдені в далекому Китаї. Також важко собі уявити корабель або літак без компаса, який так само винайшли в цій давній країні. Китайські майстри вдягали в шовкові одежі заможних людей в усьому стародавньому світі.

Сьогодні на нашому практичному занятті ми дізнаємось не тільки про наукові знання, а й про писемність та освіту Стародавнього Китаю.

ІV. Вивчення нового матеріалу

Робота в парах

Учнів класу вчитель ділить на групи. Нагадує правила роботи в групах і оголошує завдання для кожної групи.

1 група. Тема завдання. Винаходи стародавніх китайців.

2група. Визначте типи письма, що набули поширення у Єгипті, Дворіччі та Китаї. Порівняйте їх.

3.група Хто такий Конфуцій та основні положення його вчення.

4. Складіть план особливостей освіти в Стародавньому Китаї.

V. Закріплення знань учнів

Закінчіть речення: «Після практичної роботи я знаю…; вмію …; розумію …»

VІ. Домашнє завдання

1. Опрацювати матеріал § 23

2. Скласти тематичний кросворд

Кiлькiсть переглядiв: 230