Тема: СТАРОДАВНІЙ КИТАЙ

Мета: навчити учнів характеризувати природно-кліматичні умови, господарське та повсякденне життя, історію утворення держави в Давньому Китаї, великі винаходи Стародавнього Китаю; формувати навички визначення загальних закономірностей і особливостей в розвитку стародавніх держав; розвивати вміння працювати з історичним матеріалом підручника засвоїти поняття «Хуанхе», «Велика Китайська стіна», «Янцзи», «Шань-Інь», «Жоу», «Піднебесна», «шовк», «фарфор», «рис», «чай»; виховувати повагу до історії і культури інших народів.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: підручник, ілюстрації, слайди з презентації

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

Скласти асоціативні таблички Єгипту, Межиріччя, Індії.

Методом «мозкового штурму» вчитель перевіряє основні терміни з історії ( історія, нумізматика, археологія, сфрагістика, геральдика, історичні джерела, топоніміка, етноніміка, архів, літопис).

III. Вивчення нового матеріалу

Переходячи до вивчення нового матеріалу, вчитель спочатку не оголошує яку країну сьогодні будемо вивчати. Після демонстрації підготовленого матеріалу (речі які були винайдені в Китаї), діти самі повинні здогадатись про яку країну йде мова. Спочатку вчитель показує компас, папір, шовк і останнім показує китайські палочки для їжі. Коли діти здогадались, вчитель оголошує мету і завдання уроку. В ході роботи складають асоціативну таблицю Китаю.

Природно-кліматичні умови і географічне положення Китаю

Розповідь вчителя супроводжується підготовленою презентацією

Робота з картою

1. Покажіть територію Китайської держави у ІІІ ст. до н. е. на карті.

2. Опишіть словами місцеположення Китаю. В якій частині світу він розташований?

3. Визначте положення Китаю щодо Індії?

4. Які гори знаходяться на західному кордоні Китаю?

Вчитель завершує роботу висновком: найдавніші держави Китаю з’явилися в ІІ-му тис. до н. е. в родючій долині річки Хуанхе, де значно раніше склалася землеробська культура.

Населення

Робота з підручником(ст.108-109)

Прочитати текст параграфа і дати відповіді на питання.

1. Коли з’явилися перші люди в долині річки Хуанхе?

2. Як називалися племена, що дали початок давньокитайському народу?

Учні захищають випереджальне завдання на тему:

«Легенди Китайської стіни». Вчитель включає китайську мелодію і разом з учнями малюють китайські ієрогліфи.

ІV. Закріплення нових знань

Учні по черзі на дошці пишуть асоціативну таблицю.

Китай

  • Піднебесна

  • Хуанхе, Янцзи

  • Велика Китайська стіна

  • Великий шовковий шлях

  • Конфуціанство

  • Ієрогліфи

  • Компас, фарфор, рис, чай

  • Жоу

VІ. Домашнє завдання

Опрацювати текст параграфа ; виконати завдання по контурних картах; скласти кросворд на 20 слів за темою.

Кiлькiсть переглядiв: 200