Тема: Історія в символах і знаках.

Мета. Ознайомитися з роллю печаток, монет, гербів в історичний науці, навчитися розповідати про походження малого державного символу України – тризуба; розвивати вміння переповідати текст підручника, робити нескладний план, характеризувати зображення монет, гербів, печаток; сприяти вихованню патріотизму, поваги до минулого нашої держави, набувати життєвих компетенцій.
Обладнання. Фото із зображеннями найдавніших печаток, монет, гербів, плакати з державними символами
Тип уроку. Комбінований
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Актуалізація знань
Перевірка домашнього завдання проходить у вигляді гри «Археологи»
Для цієї гри беруть зображення, які поміщенні на сторінках підручника (ст. 22-28), копіюють та розрізають на декілька частин. Дітям потрібно скласти зображення і дати їм коротку характеристику.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Оголошення теми і мети.
На демонстраційному столі розміщені різні монети, печатки, зображення гербів. Метод «Мозковий штурм»: чому потрібні ці символи для історії?
ІУ. Вивчення нового матеріалу
1. Роздивляючись зображення на фотографіях (с. 29 підручника) та плакати з зображеннями державних символів, учні дають відповідь на питання:
- Назвіть державні символи.
- Що зображено на малому гербі України?
- Де ще можна зустріти ці символи?
2. Робота з підручником. Коментоване читання (с.29-31) .
3. Робота з термінами
Герб – емблема держави, міста, роду.
Геральдика – наука, яка досліджує герби.
Печатка – різне зображення для відтиску.
Сфрагістика – наука, яка досліджує герби.
Монета – грошовий знак, виготовлений з металу.
Нумізматика – наука, яка досліджує монети.
4. Творча робота. Діти уважно роздивляються малий державний герб України та малюють його (схематично).
5. Самостійна робота за текстом підручника (с.32-33). Прочитати текст «Про що розповідають монети та що таке нумізматика», скласти запитання. Гра «Задай питання другові»
6. Робота з ілюстративним матеріалом (с. 33), та з виставкою монет. Завдання: пояснити, в чому цінність монет, як історичного джерела.
У. Узагальнення матеріалу.
Розділити слова у три колонки. Перша, яка стосується монет, друга – печаток, третя – гербів.
1. Нумізматика. 2. Геральдика. 3. Сфрагістика. 4. Скарб. 5. Влада. 6. Тризуб. 7. Гривня. 8. Постать козака. 9. Щит.
2. Що робить схожими герби, печатки та монети? Чим вони різняться? Для відповіді клас поділяється за гендерною ознакою. Дівчата відповідають на перше питання, хлопці – на друге. Робота проводиться у вигляді змагання.
УІ. Домашнє завдання. Читати та переповідати пар.4, відповідати на питання (с. 34).

Кiлькiсть переглядiв: 205