Кабінет Міністрів України ухвалив рішення продовжити загальнонаціональний карантин до 22 травня. Відповідне рішення ухвалено на засіданні уряду 4 травня.

Таким чином, усі заклади освіти незалежно від форми власності та сфери управління мають продовжити карантинні заходи та працювати з використанням технологій дистанційного навчання.

У Міністерстві освіти і науки повідомили, що навчальний рік у школах по всій країні завершиться дистанційно. Календар навчання виглядатиме так:

· до 31 травня триватимуть заняття;

· до 1 липня має бути завершений навчальний рік;

· до 15 червня школи завершують оформлення: свідоцтв про здобуття базової середньої освіти; свідоцтв досягнень та табелів навчальних досягнень;

· упродовж червня школи на педагогічних радах розглядають питання про переведення учнів до наступного класу.

Уся інформація, пов’язана зі змінами в системі освіти через карантин, зібрана на окремому ресурсі МОН України – mon-covid19.info

ІНФОРМАЦІЙНІ РЕСУРСИ ДЛЯ ФОРМУВАННЯ

КЛЮЧОВИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ У ПЕДАГОГІВ І УЧНІВ

З метою організації ефективної роботи з професійного розвитку організаторів виховного процесу та формування ключових компетентностей в учнівства в період карантину рекомендуємо добірку інформаційних матеріалів. Дані ресурси можна використати для конструювання завдань, перегляду та обговорення у форумах чи в соціальних мережах вебінарів, роликів, мультфільмів, фільмів, проходження тестів, виконання вправ різного спрямування тощо.

Платформи для самоосвіти

1. Електронний курс для учнів «Вирішую конфлікти та будую мир навколо себе».

Мета курсу –підвищення рівня конфліктологічної компетентності здобувачів освіти, вмінь і навичок вирішення конфліктів мирним шляхом, ненасильницької поведінки та громадянської позиції.Курс є методичним додатком до програми факультативу «Вирішую конфлікти та будую мир навколо себе» і програми гуртка «Вирішення конфліктів мирним шляхом. Базові навички медіації».

URL: http://course.la-strada.org.ua/story_html5.html

2. Платформа з профорієнтації та розвитку кар’єри.

На платформі можна безкоштовно продіагностувати власні схильності, здібності, краще зрозуміти свої професійні інтереси, який вид професійної діяльності Вам більше підходить, оцінити власний потенціал та розробити стратегію кар’єрного зростання.

URL: http://profi.dcz.gov.ua/.

3. Тести, книги і сайти для профорієнтації. На цьому ресурсі представлено тести, опитувальники професійних нахилів, книги, у яких автори пояснюють як розширити знання про себе та світ професій, щоб зробити усвідомлений вибір фаху. Також пропонують формули, за якими можна самостійно утворити нові професії, затребувані у майбутньому та онлайн-курси, які презентують відеолекцї про особливості різних професій: психолог, бізнес-консультант, журналіст, менеджер із туризму.

URL: https://studway.com.ua/proforientacia/.

4. Онлайн-ресурс«Школа без цькувань».

На ресурсі зібрано авторські та перекладені матеріали на тему шкільного цькування й протидії йому. На сайті розміщено практичні рекомендації для дітей, вчителів та батьків щодо роботи із ситуацією булінгу.

URL: https://studena.org/onlajn-resurs-shkola-bez-tskuvan/

5. Віртуальний інформаційно-ресурсний центр «Дитинство без насильства»

Спеціалісти, які працюють з дітьми, батьки та самі діти можуть знайти актуальну й корисну інформацію щодо проблем і профілактики насильства над дитиною.

URL:https://rescentre.org.ua/dytyna-svidok

Вебінари для педагогів

1. Проєктний підхід у школі

Питання вебінару:

· Яка філософія проєкту і проєктного підходу?

· Коли потрібно відреагувати на проблему?

· Коли проєктний підхід стає методом і чому можна братися за роботу, використовуючи його для досягнення мети.

· Для чого ми хочемо робити проєкти?

· Що буде в кінці проєкту, та коли проєкт стає вже не проєктом?

Основний фокус у вебінарі зосереджено на процесі визначення потреби у проєкті через аналіз проблем і причинно-наслідкових зв'язків при їх виникненні. Окремий розділ стосується підготовки проєктної заявки та опису того, що ми хочемо зробити. Також, звучать поради з формулювання мети, завдань, результатів проєкту.

URL:https://www.schools-for-democracy.org/onlain-resursy/vebinary/proektnij-pidkhid-u-shkoli

2. Попередження і вирішення конфліктів в організаціях

Метою вебінару є надати інструменти та шляхи до продуктивної взаємодії в організації (команді). Також розглядаються: причини і ознаки конфлікту; діагностика конфліктів (може те, що відбувається, не є конфліктом?); спроби домовитись – як вирішувати спірні питання; ненасильницьке спілкування, його можливості і переваги.

URL:https://www.schools-for-democracy.org/onlain-resursy/vebinary/poperedzhennya-i-virishennya-konfliktiv-v-organizatsiyakh

3. Цифрове громадянство

Можна дізнатись про основні засади цифрового громадянства, 10 сфер цієї компетентності, а також про можливості її розвитку і в нас самих, і в наших учнів.

URL:https://www.youtube.com/watch?v=wpCmcBMQucw&feature=youtu.be

4. Цифрові відзнаки в громадянській освіті

Переглядаючи вебінар можна дізнатися про відкриті цифрові відзнаки (Open Digital Badges) і як їх можна застосовувати в освітньому процесі. Ознайомитися з прикладами використання в школі, як вони підтримують мотивацію та включення учнів в освітній процес, а також допомагають у визнанні набутих компетентностей.

URL:https://www.schools-for-democracy.org/onlain-resursy/vebinary/tsifrovi-vidznaki-v-gromadyanskij-osviti

5. Інтерактивні методи для формування та оцінювання громадянських компетентностей: Картки “Демократія для всіх”

Вебінар знайомить учасників з картковою вправою “Демократія для всіх”. Вправа має на меті спонукати до дискусії про демократію і демократичні практики, передовсім у навчанні і в оцінюванні. Вона розрахована на різні цільові аудиторії, проте на вебінарі буде представлений досвід застосування в педагогічних колективах. Вправу було розроблено організацією Learn to Change, Change to Learn (www.learntochange.eu). Перед вебінаром радимо ознайомитись з картками “Демократія для всіх” https://www.schools-for-democracy.org/images/documents/94/kartkova_vprava_demokratiya_dlya_vsih_ua.pdf

URL:https://www.schools-for-democracy.org/onlain-resursy/vebinary/interaktivni-metodi-dlya-formuvannya-ta-otsinyuvannya-gromadyanskikh-kompetentnostej-kartki-demokratiya-dlya-vsikh

Фільми, мультфільми, відеоролики

1. П’ять анімаційних фільмів створених у межах конкурсу Ради Європи комічних дизайн-проектів серед учнів середніх і старших класів на тему «Демократія та права людини в школі».

  • Ми всі заслуговуємо на гідне ставлення
  • Шкільна фабрика
  • Зробіть так, щоб Ваш голос почули
  • Урок хімії
  • Розмалюй свій світ

URL: https://www.living-democracy.com.ua/videos/

2. Добірка повнометражних фільмів, з поясненням, на яких уроках і в межах яких тем їх можна використовувати. До кожного фільму запропоновано завдання та питання для обговорення.

«Моллі Мун і чарівний підручник гіпнозу» – фільмпро чесність, щирість, мотиви вчинків, успіх. Навчальний процес: профорієнтація.

«Хлопчик у золотих штанях» – фільм про стосунки батьків та дітей, доброчинність, соціальну нерівність, дружбу, взаємодопомогу. Навчальний процес: географія, основи економіки, людина і світ.

«Люблю тебе, мамо» – фільм про стосунки батьків та дітей, любов до батьків, обман як механізм захисту, значення совісті в підлітковому віці, дружбу в підлітковому віці. Навчальний процес: правознавство, етика.

«Завтра» – фільм про екоактивізм, подолання екологічної кризи, шляхи порятунку довкілля. Навчальний процес: географія, екологія, основи економіки.

«Операція «Арктика» – фільм про адаптацію дітей у новому середовищі та колективі, стосунки дітей у сім’ї, виживання в екстремальних умовах. Навчальний процес: історія, географія, екологія, основи здоров’я.

URL:https://nus.org.ua/articles/children-kinofest-5-filmiv-yaki-mozhna-pokazaty-na-urokah/

3. Скажи булінгу «Ні!»: 5 мультфільмів, які навчають цінувати кожного.

Перегляд тематичних мультфільмів із подальшим їх обговоренням дозволить навчити школярів більш терпимо ставитись один до одного та попередити виникнення булінгу.Добірка змістовних мультфільмів, які навчають цінувати кожного, про події з життя тих, хто відрізняється від більшості у спільноті, їхній емоційний стан та способи вирішення конфліктних ситуацій: URL:https://naurok.com.ua/post/skazhi-bulingu-ni-5-multfilmiv-yaki-navchayut-cinuvati-kozhnogo?fbclid=IwAR3-VGxOhXmAm3YXXnPR-RoGLSbIQiujxR78WGHKSpLmjW0VzNdj0s5EOZE

4. Профілактика булінгу: що подивитися і обговорити разом із дітьми

Добірка п’яти 5 різних фільмів про булінг. Ідея фільмів – донести школярам і іншим групам дітей про те, що ніхто не має права принижувати, ображати або завдавати фізичного болю іншій людині. Що кожен може відрізнятися, виглядати або думати інакше - це не повинно бути приводом для цькування.

URL: https://www.youtube.com/watch?time_continue=62&v=Yx6UgfQreYY.

5. Мультфільм «Дивовижні речі трапляються»

Мультфільм доступно розказує про аутизм та прийняття людей з аутизмом URL:http://amazingthingshappen.tv/?projects=amazing-things-happen-ukrainian&fbclid=IwAR1jgOZKpBKfRdH1wMn9XQ2nvRnKfQTGkOXNcYp_bxgyXLGiRQ8dIqkKyVo

6. 8 мультфільмів для школярів про мотивацію

Добірка змістовних мультфільмів про досягнення мети, навчання та самостійність! Успішні люди, рухаючись до поставленої мети, навіть після безлічі невдалих спроб, не зупиняються! Однак скільки тих, хто, зазнавши невдачі, одразу опустив руки! А все чому? Тому що для втілення своїх бажань потрібна неймовірна сила волі, цілеспрямованість і мотивація! Редакція освітнього проекту «На Урок» дібрала 8 мотиваційних вітчизняних та зарубіжних мультфільмів, як сподобаються як дітям, так і дорослим!

URL: https://naurok.com.ua/post/8-multfilmiv-dlya-shkolyariv-pro-motivaciyu.

7. 5 мультфільмів для школярів про дружбу

Добірка яскравих мультфільмів про справжню дружбу та друзів. чому важливо цінувати дружбу та чи так легко відновити її, наприклад, після сварки.

URL: https://naurok.com.ua/post/5-multfilmiv-dlya-shkolyariv-pro-druzhbu

8. Ключові питання щодо розуміння освіти для демократичного громадянства та прав людини розкрито у відеороликах, створених у межах проекту «Живемо в демократії». Це освітній проект, спрямований на просування демократії в освіті на різних рівнях, у різних шкільних системах таких країн як Україна, Албанія, Боснія і Герцеговина, Хорватія, Греція, Косово, Чорногорія, Румунія, Сербія, Швейцарія та інших.

9 ключових понять ОДГ/ОПЛ

URL:https://www.facebook.com/236210203390749/videos/744439692607501/

Навчитися жити в демократії

URL:https://www.facebook.com/doccuUA/videos/2483248735237032/

Різноманітність і плюралізм

URL:https://www.facebook.com/236210203390749/videos/1174631322742924/

Рівність

URL:https://www.facebook.com/236210203390749/videos/762011367596623/

Ідентичність

URL:https://www.facebook.com/doccuUA/videos/1525582157581080/

Відповідальність

URL:https://www.facebook.com/doccuUA/videos/818529531909357/

Конфлікт

https://www.facebook.com/doccuUA/videos/556999941547127/

Права та свободи

URL:https://www.facebook.com/236210203390749/videos/646612716125789/

Медіа

URL:https://www.facebook.com/236210203390749/videos/742715012902880/

Правила та закон

URL:https://www.facebook.com/236210203390749/videos/413248139582182/

Уряд і політика

URL:https://www.facebook.com/236210203390749/videos/666533904129782/

Кiлькiсть переглядiв: 739